Naturkost er et norsk selskap som utvikler kosttilskudd basert på forskning. Vårt team har arbeidet med utvikling og kommersialisering av ulike vegetabilske og marine ingredienser i over 40 år. Vi tester og analyserer all produksjon av naturkost. Vårt mål er at du som kunde skal oppleve at vi leverer kvalitet og trygghet.
Helsekost bedriften Naturkost er en sanne fra armod til rikdom historie som viser hva kan oppnås når man blander en god ide, tro og hardt arbeid.
- I 1977 var Naturkost S.Rui AS stiftet og begynte å importere sitt første produkt som var «Herbal Tea» fra Sveits.
- I 1985 solgte Naturkost en uhørt 1,1 millioner forpakninger av Longo Vital og total omsetningen steg til 50 millioner.
Fra 1986-1989 ble omsetningen veldig jevnt med 35-36 millioner årlig. - I 1986 fikk Naturkost Norske rettigheter til Ester C.
- I 1988 fikk Naturkost rettighetene for enda et spesiell japansk hvitløk preparat med navn «Kyolic».
Fra 1990-2000 gikk omsetningen fra 34,5 – 180 millioner kroner. - I 2004 solgte selolje produkter 235 000 forpakninger med et betydelig salg i dagligvare.
- I 2006 lanserte Naturkost et svensk kosmetisk produkt som heter «Dermyn».
- I 2007 Ble Ruis selolje kåret til årets kosttilskudd.
Selv i dag er det fortsatt mange gamle Naturkost produkter som finnes i helsekost butikkene. Merkene som Ester C, Kyolic, Ruis Selolje, B-Pluss, Dermyn og Zedopor lever videre og skal alltid forbindes med Naturkost S.Rui.
Vi utvikler produkter sammen med fagmiljøer i Norge, og har gjennom årene fått gode forslag og tilbakemeldinger fra norske brukere. Vår kundeservice og våre medarbeidere er lett tilgjengelige for de som vil komme i kontakt med oss.